İade şartlarına uyan tüm ürünleri, kargoyu teslim alma tarihinizden itibaren 14 iş günü içinde;

‘Ücretsiz İade ve Alıcı kodunuz ile birlikte Çalcalar Gıda Turizm İnşaat Ticaret ve San. Ltd. Şti. olduğunu belirterek faturanızla birlikte anlaşmalı kargo firmasına paketinizi verebilirsiniz

Ürünün, ürün  sayfasında verilen bilgilerden farklı olması  durumunda herhangi bir kargo ücreti ödemeden anlaşmalı kargo firması ile iade edebilirsiniz.

Ambalajları bozulmuş veya kapağı açılmış olan ürünlerin iadesi kabul edilmeyecektir. Şirket adına fatura kesilen siparişler için iade işlemi yapılırken mutlaka şirket tarafından iade faturası kesilmesi gerekmektedir.

Ambalajında hasar olan kargolar, teslim alınmadan kargo görevlisinin yanında tutanak tutularak iade edilmelidir. Bu konu ile ilgili sitemizde yer alan kargo politikamıza ilişkin açıklamalarımızı inceleyiniz.

MADDE 4 – CAYMA HAKKI VE BİLDİRİMİ

CAYMA HAKKI

Tüketici, Ürün’ü teslim aldığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin Sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Tüketici, malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;

a)   Tek sipariş konusu olup ayrı ayrı teslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,

b)   Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,

c)   Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün esas alınır.

Tüketici, cayma hakkını kullanmak için,  Satıcı İletişim Bilgileri kısmında yer alan telefon numarası üzerinden müşteri hizmetlerine ulaşarak kendisine sağlanan yönlendirmeleri takip edebilir

veya cayma hususundaki açık bildirimini, Ön Bilgilendirme Formunun ekinde yer alan örnek olarak sunulan cayma formunu doldurularak elektronik posta adresimiz, iletişim adresimiz, telefon veya fax numaramız üzerinden de yapılabilir.

Tüketicinin, tercih ettiği yönteme bağlı olarak cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde ürünü geri göndermesi gerekmektedir. Ürün ile beraber faturasının, malın kutusunun, ambalajının, varsa standart aksesuarları, Ürün ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak tek bir pakete konularak iade edilmesi gerekmektedir.

Tüketici, iade edeceği Ürün’ü Satıcının anlaşmalı olduğu kargo şirketleri ( Yurtiçi Kargo, MNG Kargo) ile göndermesi ahalinde iade masraf tutarı olarak ürünün tüketiciye telimi için taşıma firmasına ödenen ücret Tüketiciye yansıtılacaktır.

Tüketicinin cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, varsa Ürünün teslim masrafları da dahil olmak üzere (malın Satıcının iade için belirttiği kargo firması aracılığıyla geri gönderilmesi kaydıyla), Tüketicinin ilgili Ürüne ilişkin yaptığı tüm ödemeler Tüketiciye satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye her hangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden iade edilecektir. Kredi kartı ile yapılan işlemlerde, Ürün bedelinin bankaya iadesi işleminin Satıcı tarafından yapılmasından sonra Tüketici hesaplarına yansıması ilgili bankanın iade işlem süreçleri tamamlandıktan sonra gerçekleşir.

Cayma hakkının kullanılması nedeniyle Satıcı  tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir.

CAYMA BİLDİRİMİ

Cayma bildirimleri aşağıdaki seçeneklerden birisi ile Satıcıya iletilebilir;

Müşteri Hizmetleri Aracılığı ile; Tüketici tarafından,Satıcı İletişim Bilgileri kısmında yer alan telefon numarası üzerinden müşteri hizmetlerine ulaşarak cayman hakkı bildiriminde bulunması halinde  müşteri hizmetleri tarafından kendisine sağlanan yönlendirmeleri takip ederek cayman bildiriminde bulunabilir. 

Yazılı Bildirim ile;

Tüketici, www.baldanbal.com.tr internet sitesi üzerinden, Ön Bilgilendirme Formunun ekinde yer alan örnek olarak hazırlanan cayma formunu doldurularak: (ı) Elektronik posta adresimiz olan  calcalargida@gmail.com üzerinden elektronik posta yoluyla ,(ıı) Gökova Mahallesi  Fethiye_1 Bulvarı  No:88 Ula/ Muğla adresimize posta yoluyla, (ııı) 0252 246 64 11 numarasına Fax çekerek cayma bildirimini Satıcıya iletebilir.

Tüketici tarafından cayma hakkının sipariş konusu ürünlerin tamamı veya bir kısmı için kullanıldığı durumlarda cayma hakkının sonucu olarak Satıcının  ücretsiz kargo (teslim) kampanyasındaki asgari alışveriş tutarının altına düşülmesi halinde, kampanya kapsamında tahsil edilmemiş teslim-kargo bedelinin tamamı Tüketiciye iade edilecek tutardan düşülür. Tüketiciye teslim-kargo ücreti ödediği hallerde ise bu ücretin tamamı Tüketiciye iade olunur.

Ürün ile birlikte hediye edilen diğer ürünlerin de eksiksiz ve hasarsız olarak tek bir pakete konularak iade edilmesi gerekmektedir.

CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI HALLER

Mevzuat uyarınca Tüketici aşağıdaki hallerde cayma hakkına sahip değildir:

a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.

c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.

ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.

d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.

f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.

ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.

h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.

Tüketici tarafından sipariş ettiği ürünün tesliminden sonra ürün üzerinde yer alan ambalaj, bant, mühür, paket ve ürünün kapağı gibi koruyucu unsurlarının açılması halinde iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayacağından cayma hakkını kullanamayacaktır. Bu nedenle Cayma Hakkı bildirimi ile birlikte ürünün iade edilmesi istenen halini gösteren fotoğrafının da Satıcıya sunulması gerekmektedir.

İNTERNET SİTESİ’nde işlem güvenliği, bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve ticari elektronik iletişimler ile ilgili hususlarda SATICI ve Tüketici için geçerli cari kurallar-şartlar Tüketiciye sunulmuştur. Tüketici dilediği her zaman bu konularda belirtilen iletişim araçları ile SATICI’ya ulaşarak danışabilir.